4 maja 2009

Amerykanie spędzają coraz więcej czasu na czytaniu gazet w sieci

Wzrasta czas spędzany przez użytkowników na stronach internetowych amerykańskich gazet. Według ostatnich badań Center for the Digital Future, w 2007 r. każdy użytkownik poświęcał średnio 41 minut w tygodniu na czytanie informacji zamieszczanych na stronach www gazet. Rok później, czas ten wzrósł do 53 minut tygodniowo/

Jak poinformował Jeffrey I. Cole, dyrektor wspomnianego Centrum Cyfrowej Przyszłości, najważniejszy trend dotyczy zmian w konsumpcji informacji w sieci przez najaktywniejszych użytkowników internetu (tzw. heavy users) w porównaniu z użytkownikami korzystającymi z sieci od czasu do czasu (light users). Najaktywniejsi użytkownicy poświęcali tygodniowo o 65 minut więcej na czytanie informacji niż druga grupa użytkowników.

Podczas gdy konsumpcja gazet w sieci jest coraz popularniejsza, równoległym i szybszym trendem jest wycofywanie się czytelników z prenumerat wydań papierowych. Aż 22% użytkowników internetu jako główną przyczynę rezygnacji z wydań papierowych podało fakt, że cieszą się z dostępu do tych samych informacji w sieci za darmo.

W USA zmiany w konsumpcji informacji dokonują się szybciej niż tego oczekiwano. Zdaniem Center for the Digital Future, "jest to droga prowadząca do końca drukowanych gazet codziennych, a przetrwają jedynie te gazety, które umiejętnie przeniosą swoje treści do internetu".

W raporcie wymieniono również cztery najważniejsz przesłanki, które, zdaniem autorów, są dowodem nieuchronnego końca gazet codziennych w druku. Są nimi:
* szybki odpływ ogłoszeń drobnych z druku do sieci,
* coraz większa świadomość ekologiczna mieszkańców USA,
* spowolnienie gospodarcze w USA,
* brak nowych czytelników zainteresowanych produktem drukowanym.

Jednocześnie, badanie dowodzi większej siły przywiązywania czytelnika do marki przez produkt drukowany niż elektroniczny. 61% użytkowników twierdzi, że brakowałoby im wydania papierowego gazety, gdyby ta musiała zniknąć z rynku. Rok wcześniej, grupa ta była o 5% mniejsza.

Cały raport można kupić na stronach Center for the Digital Future. Na szczęście dostępny jest również darmowy (i treściwy) skrót tego raportu, w dużej części dotyczący konsumpcji informacji z gazet w sieci. Miłej lektury :)

Brak komentarzy: