Sprzedaż reklam w amerykańskiej prasie spadła o rekordowe 7,5 miliarda dolarów (16,6%) w 2008 roku - wynika z liczb opublikowanych 26 marca przez Newspaper Association of America.
Całkowita sprzedaż reklam w druku i online w USA wyniosła w 2008 r. 37,8 miliardów dolarów. Rok wcześniej amerykańskie gazety zarobiły na tym samym biznesie 45,3 miliardów dolarów. Spadek sprzedaży reklam nabierał tempa w każdym kwartale 2008 roku, sięgając 20% w ostatnich 3 miesiącach najgorszego dla branży roku.
Amerykański rynek reklam w druku i internecie skurczył się o 11,6 miliardów dolarów od ostatniego rekordu 49,4 miliardów w 2005. To oznacza, że prawie 25% przychodów reklamowych wyparowało w USA w ciągu zaledwie 3 lat.
Sprzedaż reklam spadała w każdej kategorii, również w internecie, który był i jest nadzieją dla wydawców prasowych, jako medium pozwalające na wyrównanie strat reklamowych i czytelniczych. I chociaż reklama internetowa cieszyła się 7% wzrostem w pierwszym kwartale 2008, w kolejnych spadała coraz bardziej sięgając -8,1% w ostatnich trzech miesiącach 2008. W skali całego roku, wartość przychodów z reklamy online wydawców prasowych spadła o 3,1 miliardy dolarów (1,8%) w porównaniu z rokiem 2007.
A oto dane z innych kategorii ogłoszeń:
* Przychody z ogłoszeń drobnych spadły o 4,2 miliardy dolarów (29,7%). W tym ogłoszenia o pracę straciły 1,6 miliarda dolarów (42,5%), nieruchomości -1,5 miliarda dolarów (-37,8%) i ogłoszenia motoryzacyjne -949,5 milionów USD (-29,1%).
* Ogłoszenia lokalne spadły o 2,2 miliardy USD (14,9%)
* Ogłoszenia krajowe spadły o okrągły miliard (15,8%)
Tak wyglądały ruchy w sprzedaży reklam w amerykańskiej prasie kwartał po kwartale od 2006 roku:
(za Newsosaur)
Niektórzy przewidują, że to nie koniec spadków - jedna z ocen mówi o prawdopodobnym 17% spadku przychodów reklamowych do 31 miliardów dolarów, poziomu najniższego od 1993 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz