Ciekawy pomysł na start-up narodził się w Chicago. Pierwsze wydanie "Printed Blog" (czyli "Drukowanego Bloga") ukaże się w tym mieście we wtorek, a jego ideą jest publikacja blogów w druku, w otoczeniu lokalnych ogłoszeń. Nowa "gazeta" (?) ma być dystrybuowana za darmo w największych miastach USA.
"Printed Blog" ukaże się najpierw w Chicago i San Francisco. Początkowa forma publikacji to tygodnik, docelowo jednak ma ukazywać się dwa razy dziennie w mutacjach dzielnicowych i trafiać do największych miast w Stanach Zjednoczonych.
Joshua Karp, pomysłodawca projektu, mówi, że pragnie stworzyć dziennik składający się wyłącznie z tekstów publikowanych na blogach i innych materiałów tworzonych przez użytkowników.
Nie tylko autor pomysłu wierzy jeszcze w powodzenie produktu drukowanego. Już ponad 300 autorów blogów wyraziło zgodę na przedrukowanie zawartości ich publikacji.
Tym, co mnie wyjątkowo zainteresowało w tym projekcie, jest jego model biznesowy. Z tego punktu widzenia, model prasy drukowanej jest na wyczerpaniu. Niewątpliwie wykańczany jest przez internet, który bez żadnych opłat przekazuje swoim użytkownikom treści do tej pory płatne. W przypadku "Printed Blog" można zauważyć swego rodzaju odwrócenie ról - treści autorskie publikowane w internecie będą za darmo ukazywać się na papierze. Być może jest to chwilowe przedłużenie życia formuły gazety drukowanej.
Warto jednak obserwować rozwój tego projektu, gdyż biorąc pod uwagę zakresy tematyczne blogów, "Printed Blog" ma, w moim przekonaniu, olbrzymie szanse na dalszą ekspansję. Z jednej strony może zejść do najbardziej lokalnych czytelników i zaoferować im informacje już nie tylko z ich miast, ale nawet osiedli. Z drugiej strony, może serwować informacje bardziej ogólne, z dziedzin takich jak kultura, polityka, ekonomia. Jednocześnie, teksty opatrzone autorskimi komentarzami mogą dać czytelnikom to, czego często oczekują - opinię. I to nie opinię dotąd niedostępnego dziennikarza, ale np. sąsiada, którego blog może dzięki projektowi zyskać dodatkową popularność.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz