21 stycznia 2009

Kryzys mediów dotyka również wielkie organizacje mediowe

Największa na świecie organizacja zrzeszająca wydawców prasy WAN (World Association of Newspapers) po raz pierwszy w historii została zmuszona do przełożenia swojego corocznego kongresu i forum wydawców prasowych na późniejszy termin bieżącego roku. Kryzys w mediach powstrzymuje wydawców przed wydatkami związanymi z uczestnictwem w tym wydarzeniu.

Równolegle odbywające się wydarzenia (kongres WAN oraz WEF, czyli światowe forum wydawców) to zdecydowanie największe tego typu wydarzenie na świecie. Nie ma drugiego zjazdu, który przyciągałby taką ilość fachowców i ludzi mediów z całego świata. W zeszłym roku miałem możliwość uczestniczyć w tym wydarzeniu, a liczba uczestników była najwyższa z dotychczasowych.

Tegoroczny kongres miał odbyć się pod koniec marca w Hyderabadzie w Indiach. Niestety, spotkanie, które dotąd przyciągało średnio półtora osób, na dwa miesiące przed rozpoczęciem cieszyło się zainteresowaniem zaledwie 230 delegatów. Organizatorzy przesunęli więc kongres o kilka miesięcy licząc, że koniec roku będzie łaskawszy dla budżetów wydawców prasowych.

Osobiście liczyłem, że uda mi się również uczestniczyć w tym wydarzeniu i relacjonować je dla Państwa. Wynegocjowałem z organizatorem bardzo interesujące warunki mojego uczestnictwa w kongresie, a fakt, że kongres został przesunięty, daje mi jeszcze parę miesięcy na znalezienie instytucji, która zgodzi się dofinansować moją podróż do Indii. Dlatego proszę o kontakt wszelkie firmy zainteresowane współpracą w tym zakresie - moja oferta współpracy jest już skonkretyzowana, a szczegóły chętnie przekażę w emailu.

Program nadchodzącej konferencji zapowiada się jak zwykle interesująco. Wśród planowanych tematów znajdą się:

- Internet jako dojrzewające medium
- Strategie zdobywania młodego czytelnika
- Przyszłość dziennikarstwa a przyszłość gazet
- Dopasowanie contentu w internecie do zachowań czytelniczych
- Zintegrowana redakcja: nowy model, nowy sposób pisania, nowe stanowiska
- Czy to koniec dziennikarstwa śledczego w gazetach?
- Rosnące znaczenie informacji zarezerwowanych dla internetu
- Malejące redakcje - czy outsourcing jest rozwiązaniem?
- Spersonalizowana informacja - co jest możliwe dziś, co będzie możliwe jutro?
- wiele, wiele innych.

Po szczegółowe informacje o programie kongresu WAN odsyłam na oficjalną stronę wydarzenia.

Brak komentarzy: