23 maja 2008

Dlaczego młodzi czytelnicy odchodzą od gazet?

World Editors Forum już za 10 dni, a na nim, wśród wielu tematów, próba znalezienia odpowiedzi na tytułowe pytanie.

Associated Press przedstawi pełne wyniki swoich najnowszych badań na temat konsumpcji mediów wśród młodych ludzi. Wcześniejsze obserwacje dowodziły, że to właśnie spadki czytelnictwa wśród młodych ludzi są największą bolączką wydawców prasowych na całym świecie.

Badania Associated Press miały na celu lepsze zrozumienie zachowań czytelników w wieku 18-34 lata. Dla celów badawczych, powołano zespół antropologów, którzy mieli analizować zachowania 18 młodych ludzi w sześciu dużych miastach: Filadelfii, Kansas City, Houston i Doliny Krzemowej (USA), Brighton (Wielka Brytania) oraz Hyderabad (Indie). Warunkiem koniecznym była konsumpcja mediów cyfrowych przez badanych.

Badania wykazały duże zróżnicowanie źródeł informacji wśród młodych ludzi, bazowali oni przede wszystkim na bieżących informacjach i prawie natychmiastowych aktualizacjach. Jednak wbrew dotychczasowym wyobrażeniom związanym z czasem poświęcanym na zdobycie informacji, bardzo wielu młodych czytelników pragnęło czegoś więcej niż suchej informacji. Większość badanych poszukiwała przyczyny danego stanu rzeczy (historia), a także możliwych konsekwencji (opinia).

Wśród wniosków znalazły się także następujące spostrzeżenia:
  • target 18-34 lat nie posiada żadnej rutyny związanej z konsumpcją informacji, w przeciwieństwie do tradycyjnego wyszukiwania informacji w ulubionych gazetach;
  • 16 z 18 badanych jednostek, docierało do informacji dzięki e-mailom (platforma często ignorowana przez wydawców);
  • prawie wszyscy badani wymieniali newsy ze swoimi znajomymi - poprzez wiadomości tekstowe, e-maile i serwisy społecznościowe;
  • informacja zaczyna przyjmować wśród młodych ludzi formę "waluty społecznej"... a zatem by do nich dotrzeć, należy dać im informację w tej właśnie formie.
Więcej szczegółowych wniosków zostanie przedstawionych w trakcie Światowego Forum Wydawców w Goteborgu w Szwecji. Cieszę się, że chwilę później będę mógł je Państwu przytoczyć na blogu "eM jak Media".


Więcej o nadchodzącym World Editors Forum można przeczytać tutaj.

Brak komentarzy: