5 największych amerykańskich wydawnictw prasowych podejmuje próbę stworzenia internetowej sieci (agencji) reklamowej. Liczą, że w ten sposób zapobiegną zmniejszającej się liczbie reklamodawców w drukowanych produktach.
W USA, szybko spadające przychody z ogłoszeń drukowanych, rekompensowane są przez rosnące przychody z ogłoszeń umieszczanych na stronach internetowych. W praktyce oznacza to jednak spadek przychodów wydawnictw, ponieważ przez takich gigantów jak Yahoo! lub Google, rynek internetowy jest bardziej zdywersyfikowany i więcej graczy ma ochotę na przychody z ogłoszeń. Aby jak najmniej stracić na odpływie reklamodawców z druku do internetu, firmy Gannett Co. (wydawca m.in. "USA Today"), Tribune Co. ("Chicage Tribune", "Los Angeles Times"), Hearst Corp. ("Houston Chronicle", "San Francisco Chronicle"), Media News Group ("Denver Post" i ponad 70 innych dzienników) oraz Cox Newspapers (m.in. "Atlanta Journal-Constitution") postanowiły połączyć siły. Być może już wkrótce usłyszymy o domu mediowym oferującym kupno powierzchni reklamowej na kilkuset dużych portalach należących do wymienionych wcześniej wydawców. Być może do projektu wejdą jeszcze Washington Post company ("Washington Post", "Newsweek") i McClathy Co. ("News & Observer", "News Tribune").
Firmy chcą być poważną konkurencją m.in. dla Yahoo!. Zarządy wydawnictw zgodziły się co do tezy, że firmy silniejsze będą w grupie, niż każda z nich osobno. Wydawnictwa podobno biorą pod uwagę stworzenie wspólnych call centers, drukarń i ujednoliconych systemów dostaw. Wszystko, by zmniejszyć koszty i zwiększyć konkurencyjność na rynku internetowym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz