Dzisiaj, w 14 dni po wejściu na rynek nowej gazety "Polska", odbyła się w Łodzi uroczysta gala z okazji inauguracji tego tytułu. Impreza zorganizowana została w bardzo dobrze przygotowanym na tę okazję patio Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej. Za obsługę eventu odpowiadała agencja reklamowa PAPRiKA, a wynajęci przez nią aktorzy/statyści doskonale wyróżniali się z otoczenia tworząc klimat dawnej Łodzi - miasta czterech kultur.
Gości przywitali Marcin Polak, prezes Polskapresse Oddział Prasa Łódzka oraz Robert Sakowski, redaktor naczelny "Dziennika Łódzkiego". Ich wystąpienie przygotowane było w formie wywiadu prowadzonego przez dziennikarkę łódzkiego TVP3, Magdalenę Michalak.
Nową gazetę zaprezentowano w sposób poprawny - przedstawione zostały jej wszystkie działy, dodatki, w miłym dla oka klipie video pokazano pracę redakcji "Dziennika Łódzkiego" i zarządu łódzkiego oddziału Polskapresse. W prostej formie graficznej zapoznano uczestników ze strukturą tytułów regionalnych składających się na ogólnopolski projekt "Polska":
Prezentacja tytułu przypominała długą reklamę, co wcale mnie nie zdziwiło, gdyż nie widzę innych niż PR-owskich powodów dla organizowania takich eventów. Jako osoba zainteresowana mediami nie usłyszałem tam nic szczególnie nowego, co też powinienem uznać za plus tej imprezy - nie ja byłem jej targetem.
Ciekawą w krótkim wystąpieniu wiceprezesa Polskapresse, Tomasza Wróblewskiego, była dygresja o genezie tytułu "Polska". Otóż parę miesięcy temu, w trakcie przygotowywania projektu, aby nie zdradzić planowanej nazwy gazety, używano w warszawskiej redakcji roboczej nazwy "Polska". Zespół przygotował parę propozycji nowego tytułu, które miały zostać przedstawione wybranym osobom w badaniu focusowym. Trafił do nich, zupełnie przypadkiem i absolutnie nie brany pod uwagę tytuł "Polska". Okazało się, że badani w znacznej większości wybrali ten właśnie tytuł.
Od lewej: Robert Sakowski, Marcin Polak, Tomasz Wróblewski
Dzisiaj podana została również informacja o podpisaniu przez Polskapresse umowy z firmą Pressterra zajmującą się drukowaniem i dystrybucją prasy na całym świecie. "Polska" od dzisiaj sprzedawana jest na terenie Londynu i Portugalii (m.in w Lizbonie, Porto, Algarve, Setubal i na Maderze). Gazetę będzie tam można kupić od poniedziałku do piątku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz