7 listopada 2007

Wstępne dane o sprzedaży dziennika "Polska"

Grupa Wydawnicza Polskapresse przedstawiła dzisiaj pierwsze, szacunkowe dane sprzedażowe tytułów "Polska"*. W I tygodniu od startu tytułu wyniosły one według szacunków wydawcy:

• w poniedziałek – 15 października 295 900 egz.
• we wtorek – 16 października 269 292 egz.
• w środę – 17 października 241 265 egz.
• w czwartek – 18 października 239 033 egz.
• w piątek – 19 października 764 570 egz.
• w sobotę – 20 października 397 707 egz.

Z szacunkowych danych wynika zatem, że średnia tygodniowa sprzedaż nowego dziennika wyniosła 367 961 egzemplarzy. W zestawieniu z potwierdzonymi przez ZKDP danymi z całego września, plasuje to "Polskę" na 3. miejscu dzienników ogólnopolskich, za "Faktem" (497,026 egzemplarzy) i "Gazetą Wyborczą" (444,121 egzemplarzy).
„Wstępne wyniki sprzedażowe za I tydzień są dla nas miłym zaskoczeniem. Spełniają nasze oczekiwania, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę okoliczności, czyli tydzień intensywnej kampanii wyborczej i szumu medialnego gdzie ciężko było przebić się z informacją o nowym tytule” – poinformował w komunikacie prasowym Tomasz Wróblewski, Wiceprezes Polskapresse
* Na dziennik "Polska" składają się następujące tytuły: "Polska Białystok", "Polska Dziennik Bałtycki", "Polska Dziennik Łódzki", "Polska Dziennik Zachodni", "Polska Gazeta Krakowska", "Polska Gazeta Opolska", "Polska Gazeta Wrocławska", "Polska Głos Wielkopolski", "Polska Kielce", "Polska Koszalin", "Polska Kujawy", "Polska Lubuskie", "Polska Mazowsze", "Polska Rzeszów", "Polska Metropolia Warszawska" i "Polska Olsztyn", "Polska Szczecin" i współpracujący z Polskapresse dziennik "Polska Kurier Lubelski".

Brak komentarzy: