Niezależny orodek badawczy w Niemczech, Agof-Arbeitsgemeinschaft Online-Forschung e.V. publikuje co kwartał wyniki badania ruchu na niemieckich stronach internetowych. Badanych jest ponad 200 portali. Według opublikowanych 2 sierpnia wyników za pierwszy kwartał 2007, w pierwszej 40 najczęsciej odwiedzanych witryn, znalazło się 10 stron należących do niemieckich gazet.
Wyniki badań dotyczące wyłącznie tych gazet, ich udział procentowy w całkowitym ruchu, ilosć uinkalnych użytkowników oraz ich miejsce na liscie 200, przedstawia poniższa tabela:
*Unikalny użytkownik rozpoznawany jest dzięki rejestracji użytkownika na stronie internetowej lub ciasteczka zapisywane w jego przeglądarce. Metoda liczenia unikalnych użytkowników zamiast wejsć na stronę ogółem, pomaga wyeliminować błąd wynikający z automatycznie generowanego trafficu. Innymi słowy, unikalny użytkownik jest człowiekiem, a nie programem otwierającym witrynę kilkaset razy dziennie.
Powyższa tablica nie uwzględnia gazet internetowych nie ukazujących się w druku (jak np. T-Online.de z 13.790.000 unikalnych użytkowników lub Web.de z 12.210.000 unikalnych użytkowników miesięcznie).
2 komentarze:
Szkoda, że nie podane zostały informacje dotyczące czasu spędzonego na stronie przez internautę (tak jak było to w przypadku gazet w USA). W przypadku gazet to dość istotny parametr, który pozwala na podstawowym poziomie określić zaangażowanie odwiedzającego w witrynę.
No niestety, również poświęciłem trochę czasu na znalezienie tych danych w oryginale badania, ale czas spędzony przez internautę na danym portalu nie był w ogóle brany pod uwagę.
Ciekawie natomiast prezentowała się struktura demograficzna i wykształcenie czytających te strony. Jeżeliby to Pana interesowało, proszę o kontakt.
Prześlij komentarz