11 lipca 2007

Innowacyjny pomysł "The Economist"

Najbardziej znany na świecie tygodnik o tematyce gospodarczej, "The Economist", uruchomił serwis internetowy, w którym każdego wydania gazety będzie można posłuchać w wersji audio. Wydawca zapewnia, że jest to wyjście naprzeciw potrzebom tych odbiorców, którzy nie mają czasu na czytanie.

Tygodnik zdaje sobie sprawę z innowacyjności tego pomysłu i rzeczywiście jest pierwszą na tym rynku publikacją, którą można przesłuchać w całości. Jest to dalszy krok rozszerzający ofertę innych wydawców, którzy oferują kawałki newsów lub artykułów w formie podcastów. Od tego tygodnia, czytelnicy (czy raczej słuchacze) będą mogli ściągnąć ze strony tygodnika każdy artykuł w całości lub w interesujących ich częściach.

"The Economist" w wersji papierowej chwali się średnim tygodniowym nakładem w wysokości 1,197,712 sztuk. Wersja audio tygodnika będzie darmowa dla prenumeratorów pisma, dla każdego innego zainteresowanego, cena jednego wydania audio wynosić będzie 4 funty.

Tygodnik podobno spotkał się z bardzo pozytywną reakcją tzw. beta testerów nowej oferty.

Do dystrybucji audio wersji "The Economist" włączył się sklep iTunes. Stamtąd, jak również ze strony internetowej tygodnika "The Economist", można pobrać pięciominutową zajawkę najnowszego wydania oraz przykładowy artykuł.

Brak komentarzy: