28 września 2009

Przyszłość amerykańskiej prasy w obrazkach

Kilkoro stałych czytelników mojego bloga, czy to w komentarzach, czy w rozmowach bezpośrednich, zarzuca mi pesymizm w moich wpisach. Niniejszy artykuł jedynie ich w tym utwierdzi, ja tymczasem proszę o informację, które pomogą spojrzeć mi na przyszłość prasy drukowanej w różowych barwach. W dalszej części wpisu umieszczam pięć arcyciekawych grafik zawierających świeże dane pochodzące z Newspaper Association of America (Amerykańskiego Stowarzyszenia Gazet) oraz Bloomberg.com:







To nie jest pesymizm, to są realia. Donosy o rychłej śmierci gazety papierowej są może przedwczesne, ale z pewnością są one w już w trakcie wymierania. Również wszelkie prognozy nie dają szans na poprawę. Przykładowo, Barclays Capital przewiduje, że główny strumień przychodowy amerykańskich gazet, czyli reklama, spadnie o 22% w bieżącym roku i o kolejne 10% w roku następnym.

Źródłem infografik jest serwis Mint.com, tłumaczenie własne.