16 stycznia 2009

Wciąż maleją przychody reklamowe amerykańskich magazynów drukowanych

Miniony rok był bardzo trudny dla amerykańskich wydawców magazynów drukowanych. Spadki sprzedaży gazet papierowych zaczynają mieć realne przełożenie na przychody ze sprzedaży reklam. Jak podaje amerykańskie Biuro Informacji Wydawców PBI, ilość stron reklamowych w magazynach spadła w 2008 roku o 11,7% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Z ponad 230 magazynów audytowanych przez PBI, zaledwie 42 tytuły (18 procent) odnotowało wzrost przychodów reklamowych w zeszłym roku. Jest to największy spadek od ośmiu lat - czyli od czasu gdy PBI zostało powołane do życia.

W poniższej tabeli zamieściłem 20 magazynów o najwyższych w zeszłym roku przychodach reklamowych. W kolumnie obok znajdują się wyniki z roku poprzedniego oraz zmiana między poszczególnymi wynikami. Popularne magazyny jak "Newsweek", "Time" i "People" straciły bardzo dużo. Były jednak i wzrosty.


Pełna lista magazynów dostępna jest na stronach Amerykańskiego Związku Wydawców Magazynów

Brak komentarzy: