W grudniu o 16% wzrósł ruch na największych stronach internetowych dziesięciu amerykańskich gazet. Przy stale spadającej sprzedaży większości gazet drukowanych, odpowiednie wykorzystanie internetu w modelu biznesowym, jest dla gazet papierowych niezbędne. Poziomy sprzedaży sprzed paru lat są już nie do odzyskania. Serwisy internetowe, jak widać, są tym, co może przedłużyć życie tytułów prasowych.
Z ostatnich badań Nielsen Online wynika, że strony internetowe amerykańskich gazet są nadal w fazie wzrostu. Na pierwszym miejscu w grudniu uplasowała się strona New York Times z ponad 18 milionami unikalnych użytkowników (6% wzrostu w porównaniu z grudniem 2007). Czołową trójkę zamykają strony gazet USA Today i Washington Post z, odpowiednio, 11,5 i 9,5 milionami użytkowników w grudniu (wzrost odpowiednio o 15% i 12% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim).
A tak prezentuje się pierwsza dziesiątka:
Przesadny entuzjazm studzi jednak Chuck Schelling, dyrektor badań Nielsen Online, który sugeruje, że tak doskonałe rezultaty mogły wynikać z zainteresowania czytelników sytuacją gospodarczą na świecie i USA (kryzys) oraz wygranymi przez Obamę wyborami na prezydenta.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz