W grudniu o 16% wzrósł ruch na największych stronach internetowych dziesięciu amerykańskich gazet. Przy stale spadającej sprzedaży większości gazet drukowanych, odpowiednie wykorzystanie internetu w modelu biznesowym, jest dla gazet papierowych niezbędne. Poziomy sprzedaży sprzed paru lat są już nie do odzyskania. Serwisy internetowe, jak widać, są tym, co może przedłużyć życie tytułów prasowych.Z ostatnich badań Nielsen Online wynika, że strony internetowe amerykańskich gazet są nadal w fazie wzrostu. Na pierwszym miejscu w grudniu uplasowała się strona New York Times z ponad 18 milionami unikalnych użytkowników (6% wzrostu w porównaniu z grudniem 2007). Czołową trójkę zamykają strony gazet USA Today i Washington Post z, odpowiednio, 11,5 i 9,5 milionami użytkowników w grudniu (wzrost odpowiednio o 15% i 12% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim).
A tak prezentuje się pierwsza dziesiątka:

Przesadny entuzjazm studzi jednak Chuck Schelling, dyrektor badań Nielsen Online, który sugeruje, że tak doskonałe rezultaty mogły wynikać z zainteresowania czytelników sytuacją gospodarczą na świecie i USA (kryzys) oraz wygranymi przez Obamę wyborami na prezydenta.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz