Za 10 dni odbędzie się w Wiedniu kolejna konferencja, której żaden fascynat światowego rynku prasowego i internetowego nie powinien przegapić. Tym razem organizatorem jest INMA, czyli International Newsmedia Marketing Association. Jeżeli wszystko przebiegnie zgodnie z planem, ci, którzy nie zdołają dotrzeć do Wiednia, będą mogli przeczytać najważniejsze tezy konferencji na tym blogu. Podobnie jak w przypadku konferencji World Editors Forum 2008 (również opisywanej na tym blogu, pod tagiem WEF 2008), postaram się na bieżąco relacjonować wydarzenia na Blipie (czym jest Blip - na końcu wpisu). Niestety, wygląda na to, że tym razem jadę jednak jako wolny strzelec aka freelancer, a nie jako reprezentant mojego pracodawcy.
A oto przybliżony program konferencji.
Środa, 1 października: całodniowe seminarium poświęcone marce
Wśród poruszanych tematów znajdą się:
- znaczenie marki w mediach;
- czym jest marka dla gazety;
- niekonwencjonalna marka dla niekonwencjonalnego otoczenia mediowego
- rozszerzanie świadomości marki gazety, zasięgu oraz przychodów poprzez dywersyfikację i wartość dodaną.
Czwartek, 2 października:
Planowane sesje:
- Media informacyjne związane blisko ze społeczeństwem (wśród prelegentów Grzegorz Piechota i Jerzy Wójcik z "Gazety Wyborczej")
- Docieranie do nowych odbiorców dzięki inicjatywom online
- Czy lokalni blogerzy mogą pomóc gazetom osiągnąć większe zyski?
- Czy multimedialna redakcja jest ratunkiem dla firm mediowych?
- Nowe dynamiczne modele cenowe i produktowe.
Piątek, 3 października:
Planowane sesje:
- Przyszłość norweskiego modelu biznesowego (gazeta VG) i jej kanały przychodowe
- Przyszłość gazet: multimedialność, wielokanałowość i wieloplatformowość
- Nowy model: gazeta publikowana w tygodniu w formie elektronicznej a w weekendy w formie drukowanej
- Jak być kreatywnym, innowacyjnym i przedsiębiorczym przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych
- Oczekiwane zmiany na rynku prasowym w 2009 roku.
Po szczegółowy program konferencji (wraz z godzinami sesji) odsyłam na strony INMA. Przy odrobinie szczęścia, bezprzewodowym dostępie do internetu etc., na bieżąco będzie można śledzić najważniejsze tezy konferencji na 'mikroblogu', który prowadzę na Blipie. Zainteresowanych tą tematyką użytkowników Blipa zachęcam do dodania mojej skromnej osoby do obserwowanych. Nie-użytkowników z kolei zachęcam do zwrócenia uwagi na to ciekawe medium.
Najbardziej zainteresowanych zachęcam do osobistego udziału w konferencji. Oprócz posłuchania naprawdę wielu interesujących rzeczy, będzie okazja by się poznać i porozmawiać. Szczegóły dotyczące rejestracji w konferencji znajdują się TUTAJ.
Informacje z konferencji będę tagował na blogu w kategorii INMA 2008. W ten sposób dotarcie do informacji będzie prostsze.
2 komentarze:
OK, z relacją na Blipie może wyjść nie do końca tak jak planowałem (obiecuję się postarać), ale za to moje teksty być może znajdą się gdzieś indziej (oprócz podsumowań na tym blogu). Ale póki co - cicho sza!
I już wszystko jasne - relacja jest na forum4editors.com
W sumie to dobrze, że ktoś spoza Agory jest twórcą wiadomości w tym serwisie. Bowiem dotychczas - mimo słów jednego ze współtwórców, G. Piechoty - ów wortal wyglądał jak przedsięwzięcie samej Agory, tylko pod flagą INMA.
Oczywiście można stwierdzić, że na rynku polskiej prasy rytm nadaje GW (i stąd tyle newsów poświęconych działaniom tej gazety), lecz powoli Forum4... zaczyna wyglądać na forum wymiany myśli, nie tylko PRowskie narzędzie Agory.
Prześlij komentarz