Po czerwcowych wynikach sprzedaży dzienników ogólnopolskich przyszła kolej na regionalne. Mam nadzieję, że nikt mi nie będzie miał za złe, że przytaczając dane ZKDP ograniczę do dwóch głównych graczy rynku prasy regionalnej: Polskapresse i Mediów Regionalnych.
Spośród wymienionych poniżej tytułów jedynie "Polska Gazeta Krakowska" wydawana przez Polskapresse poprawiła swój wynik w czerwcu bieżącego roku w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Wynik ten ładnie wygląda w przypadku ujęcia procentowego, ponieważ niecałe 800 egzemplarzy wzrostu stanowią prawie 3% całej sprzedaży tej gazety. Dla wszystkich pozostałych gazet Polskapresse, rynek w czerwcu już nie był tak łaskawy:
Jeszcze większe spadki (w ujęciu procentowym) odnotowały gazety wydawane przez Media Regionalne (dawna Orkla):
Czerwiec jest miesiącem przedwakacyjnym, początkiem sezonu ogórkowego dla gazet codziennych, co po części może tłumaczyć spadki w sprzedaży. Ważniejszym argumentem jest fakt, że czerwiec poprzedniego roku miał 5 piątków, a ten w tym roku - 4 (piątek jest najlepszym dniem sprzedażowym ze względu na wydania magazynowe i TV-guidy dołączane do gazet).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz