1 sierpnia 2008

Przewiduj przyszłość z "Washington Post"

Przeczytałem dziś o ciekawym narzędziu, ktore urozmaiciłoby każdą polską stronę o tematyce newsowej (Wydawcy, ostrzcie słuch!). "Washington Post" rozpoczął współpracę z firmą Predictify i oferuje czytelnikom możliwość podjęcia prób przewidywania, czym zakończy się dane wydarzenie. Jest to oczywiście zabawa w spekulacje, dotyczące np. tego, jaką cenę osiągnie baryłka ropy naftowej na koniec roku, lub kto wystartuje w wyborach prezydenckich u boku Barracka Obamy. Przewidywania te, zweryfikuje życie...


Predictify to usługa online służąca do przeprowadzania ankiet i sond wśród czytelników. Wraz z "Washington Post" tworzy ona teraz odrębną platformę komunikacyjną, gdzie użytkownicy nie tylko mogą przedstawić swoje spekulacje, ale również uzasadnić je na forum dyskusyjnym.



Predictify można również znaleźć na stronach New York Times i San Francisco Chronicle.

Ciekawą wersją, skierowaną do reklamodawców / analityków, jest opcja Premium (płatna). Pozwala ona na przeprowadzenie sondy sponsorowanej i zaoferować uczestnikom nagrody pieniężne. W zamian, sponsorzy mają prawo do danych demograficznych głosujących, a to z kolei powie sponsorowi, kim był jego czytelnik. "Washington Post" nie odpowiedział jeszcze, czy będzie korzystać z tej opcji (już sobie wyobrażam pytanie w sondzie o cenę płatków Kellog's Frosties na początku roku szkolnego), zapewnia jednak, że jeżeli tak będzie, sondy sponsorowane będą wyraźnie odznaczone od pozostałych.

Źródło informacji: TechCrunch

Brak komentarzy: