30 lipca 2008

Google coraz mocniej rywalizuje z wydawcami

Jeszcze do niedawna gazety obawiały się usługi GoogleNews, serwującej świeże informacje ze stron internetowych gazet, bojąc się, że Google zabierze im ruch na własnych portalach. Teraz naprawdę wydawcy gazet papierowych mogą zacząć się bać. Financial Times poinformował właśnie, że Google przejął znanego dziennikarza BBC, Petera Barrona i wydaje się, że to dopiero początek umacniania przez koncern swojej pozycji na rynku informacji.

Peter Barron, który pracował w BBC od maja 2004 roku jako wydawca newsowego programu Newsnight, od września tego roku będzie szefem działu komunikacji i spraw publicznych Google w Wielkiej Brytanii, Irlandii i krajach Beneluxu.

"Google to najbardziej interesująca i ekscytująca firma w moim życiu i jestem zaszczycony możliwością pracy w tym koncernie" - powiedział Barron w oświadczeniu.

Dyrektor ds informacji BBC, Helen Boaden, powiedziała: "Bardzo nam przykro, że tracimy Petera, którego kreatywność i wspaniały warsztat dziennikarski, czyniły Newsnight tak wyjątkowym programem przez kilka ostatnich lat".

W tym przypadku, Google zaczął od przejęcia dziennikarza telewizyjnego. Na pewno jednak na tym nie poprzestanie. Biorąc pod uwagę zasięg korporacji i rozwiązania serwowane internautom, nic nie przeszkadza w bezpośrednim konkurowaniu z głównymi graczami na rynkach telewizyjnych i prasowych. To, czego do tej pory brakowało Google, to własne informacje, cytowalność i podlinkowywanie do swoich agencji prasowych. Wygląda na to, że management tej korporacji właśnie zaczął pracę nad najsłabszą stroną swoich usług.

Brak komentarzy: