
Przyczyną tego stanu jest przede wszystkim tracący szybko na znaczeniu sektor gazet drukowanych. Z drugiej strony, rynek usług marketingowych / reklamowych pobił w tym samym miesiącu kolejny rekord zatrudnienia, w szczególności w sektorze usług consultingowych w dziedzinie marketingu. Jedną z przyczyn wzrostu znaczenia tego sektora jest z pewnością różnorodność dostępnych platform poza tradycyjnymi mediami (radio, telewizja, gazety itp). Reklamodawcy kierują uwagę na inne kanały: inicjatywy internetowe, marketing bezpośredni, promocje, eventy i inne. Ilość dostępnych platform tworzy miejsce dla firm consultingowych oferujących reklamodawcom przygotowywanie strategii marketingowych. Ruch w zatrudnieniu w poszczególnych sektorach obrazują poniższe wykresy (rok 2006 / 2007).
Etaty w gazetach, obciążonych dużymi kosztami druku i dystrybucji, stanowiły w 2007 roku zaledwie 38% wszystkich etatów w amerykańskich mediach (spadek z 50% w 1990 roku). Nie wygląda na to, by znaczenie tradycyjnych mediów drukowanych miało przestać maleć, biorąc pod uwagę ostatnie doniesienia o gigantycznych redukcjach zatrudnienia nawet u takich gigantów jak Tribune Co. i New York Times Co.
"Advertising Age" ma radę: Uciekaj z mediów. Wbijaj się w marketing.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz