Wczoraj ogłoszono porozumienie między dwoma gigantami mediowymi: stacją telewizyjną CNBC i gazetą "The New York Times". Obie platformy będą się dzieliły treściami z zakresu biznesu, technologii i finansów.
Obie platformy przygotowują się do bezpośredniej konkurencji z News Corp. Ruperta Murdocha, który z pewnością będzie chciał zaistnieć w sferze wiadomości gospodarczych (świadczą o tym zakup Dow Jones, wydawcy "The Wall Street Journal" oraz plany uruchomienia kanału telewizyjnego Fox Business).
Porozumienie pozwoli na korzystanie z treści przygotowywanej przez drugą platformę: "New York Times" będzie mieć możliwość umieszczania plików video i innych aplikacji przygotowywanych przez CNBC, natomiast CNBC skorzysta z treści przygotowywanych przez dziennikarzy "NY Times".
Pomimo, że pomysł na kanał Fox Business nie został jeszcze zrealizowany, poprzedni projekt News Corp. - kanał Fox News szybko wyprzedził w rankingach oglądalności swojego najgroźniejszego konkurenta, należącej do spółki Time Warner, telewizji CNN. Zakupione przez Murdocha wydawnictwo Dow Jones jest związane kontraktem w sprawie dostarczania treści biznesowych z CNBC do roku 2012. Nic nie wskazuje, by kontrakt ten miał zostać przedłużony.
Już jako część News Corporation, wydawnictwo Dow Jones cieszy się także dużo większą ilością źródeł finansowych i szerszym światowym zasięgiem niż "The New York Times".
Dokonując w zeszłym roku zakupu większościowego pakietu akcji wydawnictwa Dow Jones, Rupert Murdoch zapowiadał, że zamierza przejąć część amerykańskich czytelników i reklamodawców "The New York Times". Dowodem rozpoczęcia tej walki są plotki na temat prawdopodobnego zniesienia opłat za korzystanie z zasobów strony "The Wall Street Journal".
Źródło: International Herald Tribune
O ewentualności zniesienia opłat za korzystanie z tych zasobów i prostym studium takiego stanu rzeczy w następnym wpisie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz