24 października 2007

Zagraniczne media w Londynie

W ciekawym artykule brytyjskiego "Independenta" można przeczytać, jak napływ ponad miliona Polaków i prawie 500,000 rosyjskojęzycznych imigrantów do Wielkiej Brytanii, wpłynął na rozwój obcojęzycznych gazet, telewizji oraz stacji radiowych w tym kraju.

Trzy lata temu, mieszkająca w Londynie Elena Ragozhina (rosyjski przedsiębiorca mediowy)uruchomiła "New Style", rosyjskojęzyczny magazyn lifestylowy, na który składają się artykuły ukazujące się w gazetach jej wydawnictwa Russian Media Company. Bułgarzy również mają swoją gazetę w Wielkiej Brytanii - "Budlinik". Jest ona popołudniówką zawierającą wieści z kraju (informacje na temat polityki, ekonomii i kultury) plus praktyczne poradniki dotyczące przystosowywania się do życia na Wyspach. Litwini w Wielkiej Brytanii mają "InfoZONA", a Czesi i Słowacy - "Echo Magazin".

Ale, jak podaje "Independent", to Polacy są tą grupą imigrantów, którzy cieszą się największym rozwojem mediów drukowanych. Wśród nich znajdują się codzienna gazeta "Dziennik Polski", czytana przez 30,000 Polaków. Wśród innych gazet dostrzec można tygodniki "Polish Express" wydawany przez Fortis Media (wydawcę również innych polskich tytułów w Wielkiej Brytanii: tabloidu "Laif" i magazynu "Panorama"). Innym popularnym magazynem jest "Goniec Polski".

Oprócz gazet, dwie stacje radiowe: angielsko-polskie Radio Orla oraz angielsko-polsko-słowackie Radio Hey Now przyciągają średnio po 25,000 słuchaczy w Londynie.

Brak komentarzy: