20 sierpnia 2007

W Internecie coraz bardziej liczy się content

Najważniejsza na stronie internetowej jest jej zawartosć. Według ostatnich, obejmujących 4 lata, badań przeprowadzonych przez Nielsen / Net Ratings, użytkownicy Internetu powięcają ponad połowę czasu spędzonego online na czytanie i przeglądanie newsów i stron o tematyce rozrywkowej. Przewyższają w ten sposób czas powięcony na wysyłanie e-maili, zakupy lub poszukiwanie informacji.

W wyniku analizy 4 lat aktywnosci użytkowników w Internecie, zaobserwowano w tym czasie 37-procentowy wzrost zainteresowania i czasu powięcanego przez Internautów na przeglądanie plików video oraz newsów. Wzrost zainteresowania trescią kojarzony jest z rozwojem serwisów społecznosciowych, takich jak Myspace czy Facebook.

Bardzo skrótowo: czas powięcony na przeglądanie zawartosci stron internetowych wzrósł do 47% w 2007 roku, w porównaniu z 34% w roku 2003. Wyszukiwanie informacji (za pomocą przeglądarek takich jak Google itp.) wyniosło w tym roku 5% (3% w 2003).

Na przestrzeni czterech lat czas poswięcony zakupom komercyjnym (dokonywanym na takich stronach jak np. Amazon.com) spadły o 5% i wyniosły 15% w tym roku.

Czas poswiecany na komunikację (e-maile i komunikatory) spadł w ciągu badanych czterech lat o prawie 30% (z 46% w 2003 do 33% w 2007).

Informacje te obrazują kierunek zmian zainteresowań Internautów. Wiedzą tą powinni być zainteresowani przede wszystkim reklamodawcy, a także webmasterzy/własciciele stron internetowych, którzy te reklamy chcą pozyskać.

Szczegółowe dane przedstawiające analizę miesiąc po miesiącu w ostatnim roku znajdują się poniżej. Więcej danych na temat tego badania dostępnych jest na stronie Online Publishers Association.



Źródło: Online Publishers Association

2 komentarze:

pawel pisze...

Dość trywialna obserwacja, że w sieci służącej udostępnianiu treści użytkownicy poszukują treści. ;-)

eM pisze...

Po prostu obecnie w większym stopniu są tą treścią zainteresowani. To zainteresowanie na przestrzeni kilku lat wzrosło kosztem zainteresowania zakupami internetowymi, komunikacją i wyszukiwania informacji za pomocą wyszukiwarek.