Mecom szuka możliwosci przejęcia kolejnych gazet na rynku niemieckim. Celem jest osiągnięcie pozycji trzeciego co do wielkosci wydawcy w Niemczech.
Peter Skulimma, kiedys szef niemieckiego oddziału Mecomu (BVZ - BV Deutsche Zeitungsholding) a obecnie szef strategii internetowej funduszu, twierdzi, że niemiecki rynek prasowy z ponad 300 gazetami regionalnymi, jest dla Mecomu bardzo atrakcyjny.
BVZ jest już w posiadaniu gazet ukazujących się na terenie Hamburga czy Berlina, a teraz jest zainteresowany gazetami o podobnej wielkosci, jak np. należące do Gruener und Jahr (G+J) "Saechsische Zeitung". BVZ niedawno kupił również niemiecką gazetę internetową Netzeitung za bliżej nieokresloną kwotę.
Aktualnie, największymi graczami na rynku niemieckim są Axel Springer AG, WAZ Mediengruppe i Holtzbrink. Razem kontrolują około 30 procent niemieckiego rynku prasy codziennej. Dalszą ekspansję tych wydawnictw blokuje niemieckie prawo prasowe (przepisy zapobiegające koncentracji mediów, przyjęte w Niemczech po II wojnie swiatowej).
Monty skierował swoją uwagę na Niemcy tydzień po nieudanej próbie przejęcia francuskich gazet regionalnych należących do Lagardère i Le Monde. Mimo najwyższej oferty (300 milionów Euro), gazety grupy Lagardère sprzedano za 160 milionów Euro francuskiej Grupie Hersant Média. Ta ostatnia być może kupi jeszcze za 100 milionów Euro gazetę "Journaux du Midi" należącą do grupy Le Monde. Komentatorzy twierdzą, że Lagardère i Le Monde bały się, że tak jak w przypadku innych gazet Mecomu, Monty skupi się na chęci osiągnięcia szybkiego zysku poprzez zmniejszanie kosztów w wydawnictwach, zamiast na rozwoju zakupionych gazet.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz