
Badanie, o którym mowa nie zostało zlecone przez żadną firmę i zostało przeprowadzone na grupie studentów w okresie od stycznia do marca 2011. Badanym osobom przedstawiono okładki czterech największych polskich tygodników i podjęto próbę określenia, które z nich wywierają największe wrażenie. Pod uwagę wzięto dwa poziomy: świadomy (studenci na formularzu oceniali przy pomocy skali najlepsze ich zdaniem okładki) oraz podświadomy (badany opisywaną przez Rafała Ohme w poniższym filmie techniką). Jak się okazało, wybrane świadomie przez studentów okładki, różniły się od tych, na które najintensywniej reagowały ich mózgi. Oto okładki, które wskazali studenci:

Tu z kolei widać najlepsze okładki na poziomie podświadomym:

Dodatkowe ciekawe wnioski znajdziecie w osadzonej poniżej prezentacji prof. Ohme:
Zachęcam również do obejrzenia filmu z pełnym wystąpieniem prof. Rafała Ohme na konferencji. Zwróćcie uwagę na bardzo ciekawy moment prezentacji, poświęcony badaniu nowojorskich gospodyń domowych i ich interakcji z przykładowym magazynem "People". Badane osoby, jeszcze przed przeczytaniem tytułów i informacji, najpierw zdążyły porównać krągłości obu pań umieszonych na okładce magazynu. Zobaczcie zresztą sami. Miłego odbioru.