Portal media2.pl podał właśnie ciekawą informację. Grupa Wydawnicza Polskapresse likwiduje dzienniki w regionach, które były dla niej nowym terytorium wydawniczym. Likwidacji ulegają: ”Polska Białystok”, ”Polska Gazeta Opolska”, ”Polska Kielce”, ”Polska Koszalin”, ”Polska Kujawy”, ”Polska Lubuskie”, ”Polska Olsztyn”, ”Polska Rzeszów” i ”Polska Szczecin". Od marca znika też sobotni dodatek "Magazyn Rodzinny" (zostanie włączony do grzbietu głównego), a ostatni z kolorowych dodatków heatsetowych - czwartkowa "Dobra Kuchnia" - będzie miała charakter niecykliczny. Z rynku znikają również tygodniki mazowieckie "Nasze Miasto". Dalsza strategia Polskapresse ma być związana z ekspansją w Internecie. Pełna treść komunikatu media2.pl w dalszej części artykułu.
Za media2.pl:
Zarząd Grupy Wydawniczej Polskapresse podjął strategiczne decyzje służące reorganizacji działalności wydawniczej oraz rozwojowi zasobów internetowych Grupy. Z rynku zniknie kilka drukowanych wydań dziennika Polska.
Zarząd Polskapresse podjął kilka decyzji, które przygotują grupę Polskapresse do zmian na rynku. Od marca 2009 roku zmianie ulega model funkcjonowania projektu dziennika Polska .
Na części nowych rynków Polska przeniesiona zostanie z wydań drukowanych do Internetu - serwisu Polskatimes.pl. Dotyczy to wydań Polska Białystok, Polska Gazeta Opolska, Polska Kielce, Polska Koszalin, Polska Kujawy, Polska Lubuskie, Polska Olsztyn, Polska Rzeszów, Polska Szczecin.
Ponadto zamknięte zostaną tygodniki mazowieckie Nasze Miasto. Także od marca 2009 roku Magazyn Rodzinny włączony zostanie do sobotniego grzbietu głównego, a dodatek Dobra Kuchnia ukazywać się będzie niecyklicznie.
Zarząd Polskapresse doszedł do wniosku, że osiągnięcie satysfakcjonującej sprzedaży na tych rynkach nie jest możliwe, a ponoszenie dodatkowych wydatków związanych z funkcjonowaniem Polski w obecnej formule w obliczu pogarszającej się sytuacji gospodarczej w kraju nie leży w interesie spółki. Wprowadzenie zmian w projekcie Polski wiąże się z optymalizacją kosztów i redukcją zatrudnienia na Mazowszu, w Opolu, w Lubuskiem oraz w Warszawie.
Wydawnictwo zapewnia, że prasa regionalna i Internet odgrywają kluczową rolę w biznesie Polskapresse, dlatego w ramach nowej strategii wydawniczej zarząd będzie rozwijać pozostałe swoje dzienniki regionalne pod wspólną marką Polska oraz inwestować w działalność internetową. Grupa Wydawnicza Polskapresse dążyć będzie do konsolidacji rynku prasy regionalnej i wzorem udanego zakupu Kuriera Lubelskiego nie wyklucza kolejnych akwizycji w przyszłości.
W najbliższym czasie planowane są także działania wydawniczo-marketingowe służące wzmocnieniu pozycji Polski na rynku warszawskim i mazowieckim. W obszarze Internetu Polskapresse planuje rozwój istniejących zasobów oraz nowe inwestycje. Swoje decyzje zarząd tłumaczy trudnym okresem na rynku wydawniczym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz