5 sierpnia 2008

(ZKDP) W czerwcu spadła sprzedaż dzienników ogólnopolskich

Czerwiec nie był najlepszym miesiącem sprzedażowym dla gazet ogólnopolskich - wynika z ogłoszonych dziś danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP). Czerwcowa sprzedaż większości gazet ogólnopolskich spadła w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. "Dziennik" wydawany przez Axel Springer Polska nie powstrzymał tendencji spadkowych. Jedynie "Super Express" ma się z czego cieszyć.


Powyższy wykres obrazuje sprzedaż pięciu największych gazet ogólnopolskich na przestrzeni roku. "Super Express" poprawił swój wynik sprzedażowy w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku o prawie 4%. "Rzeczpospolita" utrzymała wynik zbliżony do tego sprzed roku. Pozostałe gazety odnotowały spadki sprzedaży: "Gazeta Wyborcza" Agory - prawie 8%, natomiast Springerowski "Fakt" mniej, bo tylko 2%. Najgorzej w tym miesiącu prezentują się wyniki "Dziennika" Axela Springera, który stracił na sprzedaży prawie 29% w porównaniu z rokiem poprzednim.


Natomiast porównując te wyniki miesiąc do miesiąca (czerwiec do maja), można zaobserwować, że dwa dzienniki ("Fakt" i "Rzeczpospolita") utrzymały podobny poziom sprzedaży, natomiast trzy pozostałe gazety straciły: "Super Express" - około 3%, "Gazeta Wyborcza" prawie 7%, i "Dziennik" - 8%.

Na słabą sprzedaż "Dziennika" w czerwcu miała z pewnością wpływ między innymi decyzja wydawcy o podwyższeniu ceny egzemplarzowej gazety (od 15 maja).

Brak komentarzy: