Październikowy numer amerykańskiego miesięcznika "Esquire" będzie pierwszym magazynem nie tyle o tematyce hi-tech, ale hi-tech sam w sobie. Po raz pierwszy w historii produkcji gazety papierowej, na okładce zostanie wykorzystana technologia e-atramentu, podobnego do wykorzystywanego w Amazon Kindle - elektronicznych czytnikach plików pdf.
Na okładce październikowego "Esquire", który trafi do kiosków pod koniec września, czytelnicy będą mieli możliwość zobaczenia mrugającego tytułu magazynu, a także ruchomej reklamy na pierwszej stronie. Akcja obejmie 100,000 egzemplarzy z 720 tys. całkowitego nakładu miesięcznika. Cena przedsięwzięcia jest nieznana, a sponsorem innowacyjnego wydania (jak i bohaterem głównym mrugającej reklamy na jedynce) będzie firma Ford.
Jest to poważne przedsięwzięcie - wydawca zmuszony był nawet do zaprojektowania specjalnej baterii, która byłaby na tyle mała, by można ją było umieścić w magazynie i na tyle wydajna, by podtrzymała "okładkowy" efekt na około 90 dni.
Ciekawe, że październikowe wydanie "Esquire" będzie można nazwać prawdziwie światową gazetą, a to dzięki łańcuchowi dostaw tego magazynu. Według "New York Times" produkcja i idąca za tym dystrybucja wydania przebiegać ma następująco: baterie i okładka mają być wyprodukowane w Chinach, a stamtąd przetransportowane do Meksyku przez Teksas. W Meksyku okładki będą miały montowane baterie (ręcznie!) a stamtąd dystrybuuowane będą na całe USA w specjalnych ciężarówko-chłodziarkach, by utrzymać moc i wydajność baterii.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz