23 lipca 2008

Ogromny spadek dochodów The New York Times Company

Dochody netto The New York Times Company za drugi kwartał bieżącego roku były o 82% niższe niż w porównywalnym okresie rok temu. Jaka przyszłość czeka najlepiej rozpoznawalną gazeta świata? Rodzina Sulbergerów, właścicieli wydawnictwa, stoi przed nie lada wyzwaniem.


Właśnie ujrzał światło dzienne raport z działalności firmy za drugi kwartał 2008 roku. Wynika z niego, że wydawca osiągnął w tym czasie dochód netto w wysokości 21,1 miliona dolarów (lub inaczej 15 centów za akcję), w porównaniu ze 118,4 milionami dolarów (lub 82 centami za akcję) w tym samym okresie rok wcześniej. Przychody w II kwartale spadły o 6% do poziomu 741,9 milionów dolarów.



Przychody reklamowe w gazecie drukowanej spadły o 11%, pozytywnym sygnałem jest jednak fakt, że przychody reklamowe z działalności internetowej wzrosły o 18%.

Janet Robinson, CEO The New York Times Co., winą za zły wynik finansowy spółki obciąża "pogłębiający się kryzys ekonomiczny, widoczny w szczególności w branżach, dla których duże znaczenie ma rosnąca cena ropy naftowej: linie lotnicze, hotele, branża samochodowa.

Medioznawcy, jak np. Juan Antonio Giner z Innovations in Newspapers, radzą by firma nie szukała przyczyn złego wyniku finansowego w siłach zewnętrznych, a raczej przyjrzała się słabym siłom wewnętrznym w korporacji. "The New York Times" nie należy do gazet chętnie podejmujących ryzykowne, innowacyjne kroki, które mogłyby wyróżnić je na rynku.

J.P. Morgan w ostatnim raporcie odnotował, że firma w krótkim czasie odczuje efekty spowalniającej nowojorskiej gospodarki, stagnację na rynku reklamowym w branży dóbr luksusowych oraz narastającą konkurencję ze strony "The Wall Street Journal" wydawanego przez News Corporation Ruperta Murdocha.

Od 18 września "The New York Times" podwyższa kioskową cenę z 1,25 dolara do 1,50 dolara. Firma już zdążyła podwyższyć ceny kolportażu o prawie 5% (sam ten ruch miał zaowocować 2,5% wzrostem przychodów w minionym kwartale). Podwyższenie ceny kioskowej "NYT" jest odpowiedzią na podobny ruch News Corp., którego "Wall Street Journal" drożeje od 28 lipca o 50 centów (wzrost ceny do 2 dolarów).

Brak komentarzy: