Oto prezentacja przygotowana przez OPA:
Wnioski z badań:
• Sposób konsumpcji mediów uległ radykalnej zmianie - obecnie w Europie konsumpcję mediów zdominował Internet - i to zarówno w godzinach dziennych (daytime) jak i wieczornych (primetime).
• 73% respondentów korzysta z Internetu codziennie (78% we Francji i 80% w Wielkiej Brytanii).
• W 2004 r. 84% respondentów korzystało z Internetu rano, a 44% w godzinach wieczornych. W 2007 r. liczba osób korzystających z Internetu rano nie uległa zmianie, za to do 67% wzrósł odsetek osób korzystających z Internetu w godzinach wieczornych.
• W 2004 r. informacji na temat nowych produktów poszukiwało w Internecie 48% respondentów. W 2007 r. odsetek ten wyniósł 67% dla całej Europy i był jeszcze wyższy dla krajów takich jak Hiszpania czy Francja.
• Reklamy internetowe postrzegane są jako najbardziej innowacyjne, adekwatne i zawierające najwięcej informacji.
• Europejczycy za bardziej wiarygodne uznają spoty reklamowe ukazujące się na stronach, którym ufają.
• 82% Europejczyków korzystających z Internetu w miejscu pracy odwiedza strony i serwisy informacyjne, co czyni je doskonałym miejscem na zamieszczanie reklam.
Godziny dzienne w dalszym ciągu stanowią czas najlepszej oglądalności dla użytkowników Internetu w miejscu pracy, utrwalając pogląd, że Internet stanowi najlepszy wybór dla reklamodawców chcących dotrzeć do wykształconych, zamożnych konsumentów. W porównaniu do 2004 r., Internet zdecydowanie wdarł się na teren zarezerwowany dotychczas dla telewizji, osiągając drugi szczyt oglądalności w godzinach wieczornych. Serwisy informacyjne cieszą się wśród Europejczyków większą popularnością niż strony o innej tematyce. Odwiedzanie serwisów informacyjnych to główny powód, dla którego mieszkańcy Europy korzystają z Internetu w miejscu pracy.
Źródło: Centrum prasowe Gazeta.pl
-----------
OPA (Online Publishers Association) Europe - założone w marcu 2003 r. przez największych europejskich dostawców treści internetowych - to organizacja, której celem jest reprezentowanie interesów największych wydawców treści internetowych wobec branży reklamowej, prasy, instytucji administracji publicznej i UE oraz szeroko pojętej opinii publicznej.
Członkami OPA Europe są: 20Minutos.es (Hiszpania), Agora (Polska), CNET Networks (Europa), Gruppo Espresso (Włochy), Group Financial Times (Les Echos we Francji i Financial Times Deutschland w Niemczech), Lambrakis Press (Grecja), International Herald Tribune (Europa), Kathimerini (Grecja), Le Monde Interactif (Francja), Le Temps (Szwajcaria), Prisacom/El País (Hiszpania), RCS Digital (Włochy), El Mundo (Hiszpania) i Spiegel Online (Niemcy).
2 komentarze:
Ciekawe by było jeszcze sprawdzenie jak poszczególne media są konsumowane wzajemnie. Wydaje mi się, że jednak w godzinach wieczornych internet jest medium używanym łącznie z innymi.
Tzn mamy komputer włączony do sieci i jednocześnie działający TV. Od czasu do czasu podchodzimy do komputera np. żeby sprawdzić maila czy GG, ale zasadniczo w tym czasie rozrywkę zapewnia grający obok TV.
Powiem tak: osoba, która wyłącznie sprawdza pocztę, nie jest w tym badaniu brana pod uwagę jako "użytkownik Internetu". Rzeczywiście szkoda, że nie jest badana współkonsumpcja (przepraszam za słowo, ale bazuję na określeniu "współczytelnictwo") tych mediów. I nie generalizowałbym, że rozrywkę zapewnia przede wszystkim TV. Osobiście uważam, że seriale nadawane w godzinach 20,00-22,00 pomagają bez wahania wybrać medium w tym czasie bardziej dla mnie interesujące :)
Prześlij komentarz