12 sierpnia 2008

Spada sprzedaż reklam w amerykańskich magazynach

Amerykański miesięcznik "Vogue" będzie zawierał we wrześniu zaledwie 674 strony reklamowe, co w przypadku tego miesięcznika oznacza zmniejszenie sprzedanej powierzchni reklamowej o około 7% w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku...

"Vogue" był rekordzistą we wrześniu 2007 roku - dzięki 725 pełnym stronom reklamowym, jedno wydanie ważyło 2,2 kilograma i było koszmarem dla kolporterów. Jak podaje "Wall Street Journal", 2/3 amerykańskich magazynów odnotowało spadek sprzedaży reklam (mierzony sprzedaną powierzchnią reklamową).

Amerykański czytelnik (czytelniczka) pism o urodzie, stylu i modzie jest dość specyficzny - stawia na równi informację zawartą w artykułach z reklamami, które kartkuje w poszukiwaniu najnowszych trendów. Jak do tej pory, gwarantowało to w amerykańskich pismach stały popyt wśród reklamodawców. Przy cenach sięgających 120,000 dolarów za jedną pełną stronę reklamową, taki spadek oznacza trudną sytuację dla wydawnictw. Jest to największy w historii amerykańskiej prasy spadek ilości reklam w magazynach tego segmentu.

A tak wygląda wrześniowa zmiana ilości stron reklamowych w największych amerykańskich magazynach kategorii "Beauty & style":

Brak komentarzy: