Aby oprzeć się konkurencji ze strony portali internetowych, amerykańskie gazety zaczęły eksperymentować z reklamami, które mogą oddziaływać na inne zmysły - reklamami zapachowymi i smakowymi.
Pierwszym tytułem, który przetestuje nowy rodzaj reklamy będzie „The Los Angeles Times”. Już w ten weekend czytelnicy natkną się na reklamę o zapachu świeżo upieczonego ciasta. Ma promować nowy film „Mr Magorium’s Wonder Emporium” („Wspaniałe Emporium Pana Magorium”?). Reklamy filmu będą drukowane atramentem na bazie soi, które po potarciu dadzą zapach świeżego ciasta.
Następnym w kolejce do wypróbowania tego rodzaju reklam ma być popularny amerykański magazyn „Rolling Stone”. Ten z kolei umieści reklamę, która po oderwaniu kawałka strony i polizaniu ma smakować jak znany drink Mojito (nic mi nie wiadomo czy będzie mieć taki sam wpływ).
Zainteresowane umieszczaniem takich reklam są również inne amerykańskie magazyny telewizyjne i lifestyle’owe. Atrament na potrzeby takich reklam produkuje firma Flint Group.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz