Marek Miller (eM) - fan mediów i komunikacji, współorganizator Mediaszumu, łódzkiego forum wymiany myśli na temat mediów. Zawodowo manager w Polskapresse – wydawcy dzienników regionalnych składających się na projekt „Polska”, „Expressu Ilustrowanego” oraz kilku przedsięwzięć internetowych: Wiadomości24, Naszego Miasta i Gratki. Z Polskapresse związany od kwietnia 2005 roku.
Absolwent wielu programów stypendialnych, w tym programu Socrates – Erasmus w Tampere (Finlandia), programu Fund for American Studies na Uniwersytecie Karola w Pradze (Czechy), oraz programu Międzynarodowego Funduszu Walutowego w Institut für Weltwirtschaft w Kilonii (Niemcy). Od prawie pięciu lat swoją pasję odnajduje w tematyce mediów i komunikacji, stąd ukończony podyplomowy kurs na specjalistę do spraw wydawniczych.
Życiorys autora (dostępny również na serwisach GoldenLine i LinkedIn):
-----------------------------------
WYKSZTAŁCENIE
1997-1998
Roczny pobyt w Stanach Zjednoczonych. Udział w programie wymiany studentów Council. Uzyskanie międzynarodowej matury.
Matura międzynarodowa zdobyta wraz z ukończeniem szkół w Houston, Texas (Sam Rayburn High School oraz J. Frank Dobie High School).
1998-2003
Studia dzienne na Uniwersytecie Łódzkim, Wydział Ekonomiczno – Socjologiczny, kierunek Stosunki Międzynarodowe, specjalizacja handel zagraniczny.
Praca magisterska o tematyce „Przewidywane skutki integracji z Unią Europejską dla polskiego rynku pracy – doświadczenia Grecji, Irlandii, Hiszpanii i Portugalii”.
Lato 2001
Udział w programie American Institute on Political and Economic Systems (AIPES).
Semestr zimowy 2002
Semestralne stypendium Socrates / Erasmus w Tampere, w Finlandii.
Studia na University of Tampere oraz Technical University of Tampere.
Lato 2004
Półroczne ekonomiczne studia podyplomowe. Stypendium i studia organizowane przez Międzynarodowy Fundusz Walutowy na Uniwersytecie w Kilonii w Niemczech (Institut für Weltwirtschaft).
Czerwiec 2005, czerwiec 2006
Współorganizacja i uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez Instytut Dziennikarstwa Polskapresse.
Lipiec 2006
Stypendium EJI – European Journalism Institute (Europejski Instytut Dziennikarstwa). Kolejne stypendium ufundowane przez TFAS (The Fund for American Studies).
Wrzesień 2006-czerwiec 2008
Podyplomowy kurs specjalista ds. wydawniczych.
Podyplomowe studia zaoczne organizowane przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową. Kurs zakończony dyplomem Verlagskaufmann, rozpoznawalnym przez pozostałe kraje członkowskie UE.
Uczestnictwo w zajęciach z zakresu: polszczyzny prasowej, języka niemieckiego, marketingu, marki-konsumenta-rynku, prawa prasowego, rachunkowości oraz mediów typu print i nonprint.
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
2003-2006
Współpraca z Hirkiem Wroną, dziennikarzem muzycznym.
Współpraca przy pisaniu tekstów i recenzji do audycji Czarny Piątek, nadawanej w III programie Polskiego Radia. Tworzenie autorskich materiałów dla witryn internetowych: www.hirek.pl, www.wzone.pl i www.mixmaster.pl
Lato 2003
Praktykant w firmie consultingowej Comper w Łodzi.
Listopad 2003 – luty 2004
Asystent Działu Prawnego w GE Banku Mieszkaniowym w Łodzi.
Administrator Działu Wypłat w GE Banku Mieszkaniowym w Łodzi.
Marzec – sierpień 2004
Specjalista ds. eksportu i importu w przedsiębiorstwie tekstylnym Ortal S.A. w Łodzi.
Grudzień 2004 – kwiecień 2005
Dyrektor handlowy w przedsiębiorstwie budowlanym Stalbor.
Kwiecień 2005 – kwiecień 2007
Asystent Wiceprezesa Zarządu Grupy Wydawniczej Polskapresse Sp. z o.o.
Kwiecień 2007 – wrzesień 2007
Kontroler finansowy Grupy Wydawniczej Polskapresse / o. Prasa Łódzka
Wrzesień 2007 – do teraz
Koordynator projektów Grupy Wydawniczej Polskapresse /o. Prasa Łódzka
Marzec 2007 – narodziny "eM jak Media" - blogu dotyczącego rynku mediów drukowanych i elektronicznych w kraju i na świecie. Blog czytany i polecany przez znanych polskich medioznawców, m. in. przez wykładowcę Uniwersytetu Jagiellońskiego, dr Zbigniewa Bajkę, Prezesa firmy Mediapolis, Krzysztofa Urbanowicza oraz redaktora naczelnego miesięcznika „Brief”, Grzegorza Kiszluka.
Czerwiec 2009 - realizacja MediaSzumu, cyklicznych spotkań w Łodzi, kierowanych do specjalistów oraz fascynatów rynku mediów i reklamy.
JĘZYKI OBCE
Angielski płynny (EFC oraz pobyty stypendialne)
Niemiecki bardzo dobry (Goethe Intitut Mittelstufe Prüfung)
Hiszpański początkujący
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz